تبلیغات

از درج هرگونه تبلیغات و مطالب هرز معذوریم

کتاب ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های قدرت (en) – بیلینتون

کتاب ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های قدرت بیلینتون

قابلیت اطمینان یکی از مباحث بسیار مهم در شبکه های قدرت در سطح کلان و ملی می باشد و در ده سال اخیر این مورد حائز اهمیت وارد مباحث امنیتی و دفاعی نیز شده است، به همین دلیل شاهد رشد تحقیقات با پشتیبانی دولت در کشورهای توسعه یافته در زمینه قابلیت اطمینان سیستم های قدرت می باشیم.

متاسفانه در کشورمان کتاب های قدرتمند و البته به روز در این حوزه نگارش نشده است و تعداد انگشت شماری کتاب که در دسترس است مرتبط با سال های دور می باشد که عملا کاربردی در این دنیای تغییر یافته ندارند.

کتاب ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های قدرت (Reliability Evaluation of Power Systems) نوشته دکتر Roy Billinton و Ronald N. Allan دو محقق برجسته از دانشگاه های Saskatchewan کانادا و Manchester انگلستان می باشد که البته سال های زیادی از نگارش آن می گذرد ولی همچنان اصول و پایه قابلیت اطمینان بخوبی در کتاب مذکور بیان شده است.

کتاب ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های قدرت (ویرایش دوم) در ۵۳۴ صفحه تهیه شده است که تماما به زبان انگلیسی می باشد.

 

 

 

 

1415866183_Internet_Download_Manager     دانلود مستقیم کتاب ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های قدرت (en) – بیلینتون | با حجم ۱۲ مگابایت

1415866190_698841-icon-114-lock-128     پسورد : www.poweren.ir

 

راستی! برای دريافت مطالب جديد در کانال تلگرام PowerEn عضو شويد.

تلگرام

 

کتاب ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های قدرت (en) – بیلینتون

۵ (۱۰۰%) ۱ vote

ادامه‌ی پست

لوله کشی تبرید | مجتمع فنی مدیران برق ایران

در سیستم های تبرید مسیر لوله کشی:  باید حتی الامکان کوتاه مستقیم و بدون پیچ و خم زیاد باشد و به صورتی انجام گیرد که ارتعاش کمپرسور و انبساط لوله را جذب کند و روی کمپرسور را نگیرد (در هنگام باز کردن سرسیلندر کمپرسور) و مزاحم تعمیر آن نباشد. لوله ها باید فاصله کافی از دیوار و از یکدیگر داشته باشند تا بتوان آن ها را عایقکاری کرد. برای عبور از دیوار و سقف و کف باید غلاف  (sleeve) در نظر گرفت و سایز غلاف آنقدر باشد تا مانع عایقکاری لوله نگردد. لوله کشی چند کمپرسور کنار هم باید به صورتی انجام شود که طول لوله کشی های مشابه در تمام کمپرسورها با هم برابر باشند. خصوصا برای برگشت روغن به کمپرسور باید فشارهای خطوط تقریبا برابر باشند. در جاهایی که لوله ممکن است در معرض آسیب دیدگی باشد باید از داخل غلاففولادی عبور داده شوند. لوله هایی که در محل های عبور نردبان و لیفتراک قرار دارند باید حداقل ۷٫۵´ از کف فاصله داشته باشد.

در مطالعه جریان سیال چه مایع چه گاز به بررسی روابط میان سرعت، فشار، اصطکاک، چگالی و ویسکوزیته پرداخته می شود. رسیدن به حداکثر ظرفیت با حداقل هزینه از شریط  مطلوب است. هنگام برگشت روغن از درون سیلندر برای روانکاری مقدار کمی از مایع مبردنیز باز می گردد. بخار روغن و مبرد اگرچه به آسانی ترکیب نمی شوند و روغن تنها سیرکوله می شود اما در صورتی که سرعت و جرمبخار مبرد زیاد باشد می توان با روغن در سیستم سیرکوله شود. برای اطمینان از گردش روغن در مدار، سرعت مبرد در خطوط مکش، تخلیه و جریان باید در حد مطلوب نگاه داشت شود.

نکات مهم در لوله کشی سیستم تبرید

  • کنترل تغذیه مناسب مبرد به اواپراتور
  • بیش از حد نبودن سایز لوله ها تا افت فشار بالا ایجاد نشود
  • جلوگیری از به دام افتادن روغن روانکار در بخش های مختلف سیستم
  • گردش مداوم روغن در کمپرسور
  • جلوگیری از ورود مبرد به داخل محیط کمپرسور حین کار
  • تمیزکاری و خشک نگه داشتن سیستم
  • فاصله میان کندانسور و گیرنده ها باید تا حد امکان کوتاه باشد.
  • کندانسور باید در محلی بالاتر از گیرنده ها قرار گیرد.
  • اگر سیستم مجهز به کندانسور هوا خنک و گیرنده های مایع باشد بهتر است که گیرنده را درون ساختمان قرار دهند.

ادامه‌ی پست

کتاب اصول محرک های الکتریکی (en) – دابی

کتاب اصول محرک های الکتریکی (en) - دابی

یکی از مباحث داغ حوزه الکترونیک قدرت درایوهای الکتریکی می باشند. نوآوری به قدری در این حوزه بالاست که گویا به تازگی این شاخه از مدیران برق ایران متولد شده است چرا که هر ساله شاهد به چاپ رسیدن کتاب های بسیار قوی در این گرایش تحصیلی هستیم.

کتاب اصول محرک های الکتریکی (Fundamentals of Electrical Drives) نوشته پروفسور G. K. Dubey می باشد که در آن علاوه بر پرداختن به محرک های (درایو) ماشین های DC و AC به مقوله های مکانیکی نیز نگاهی ویژه داشته است و این دو حوزه را به یکدیگر ربط داده است.

علت انتخاب این کتاب توسط تیم PowerEn نیز این تفاوت نسبت به سایر کتاب های مشابه می باشد که سبب شده دانشجویان و مهندسین بتوانند دید خوبی در برخورد با مسائل داشته باشند.

کتاب Fundamentals of Electrical Drives در ۳۸۸ صفحه نوشته شده است و اصولا در دسته کتاب های کم یاب قرار می گیرد، نسخه قرار گرفته توسط یک دانشجوی هندی با استفاده از دوربین عکس برداری تهیه شده است و به صورت کلی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

دقت داشته باشید که کتاب اصول محرک های الکتریکی تماما به زبان انگلیسی می باشد.

 

 

 

1415866183_Internet_Download_Manager     دانلود مستقیم کتاب اصول محرک های الکتریکی (en) | با حجم ۴۸ مگابایت

1415866190_698841-icon-114-lock-128     پسورد : www.poweren.ir

 

راستی! برای دريافت مطالب جديد در کانال تلگرام PowerEn عضو شويد.

تلگرام

 

کتاب اصول محرک های الکتریکی (en) – دابی

۵ (۱۰۰%) ۲ votes

ادامه‌ی پست

نحوه تست سیم پیچ موتور سه فاز با اهم متر به صورت عملی از طریق فیلم

تست سیم پیچ موتور سه فاز موضوع این قسمت از  آموزش عیب یابی در برق صنعتی در مدیران برق ایران است و در این ویدیو می خواهیم نحوه تست سیم پیچ موتور سه فاز به وسیله اهم متر را مورد بررسی قرار دهیم.

تست سیم پیچ موتور سه فاز

الکترو موتورها یک جزء جدا نشدنی از صنعت محسوب میشوند و اغلب فرایند هایی که نیاز به انرژی حرکتی توسط برق دارند با الکتروموتور ها کنترل می شوند.

گاهی اوقات پیش می آید که الکترو موتور ما به دلایلی از کار می افتد و نیاز است که عیب یابی کنیم و یکی از موارد هایی که نیاز هست تست کنیم تست سیم پیچ موتور سه فاز است که در ویدیو پایین به وسیله اهم متر این تست را انجام داده ایم؛ این ویدیو برگفته از آموزش عیب یابی در برق صنعتی است که انواع تجهیزات پردکاربرد در مدیران برق ایران را به صورت عملی تست کرده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.

فیلم نحوه تست سیم پیچ موتور سه فاز با اهم متر دیجیتال

در ویدیوی پایین نحوه تست سیم پیچ الکتروموتور سه فاز را به صورت عملی مشاهده کنید:

 

همانطور که در ویدیو توضیح دایم جهت تست سیم پیچ موتور سه فاز میبایست اتصال مان را روی حالت ستاره قرار دهیم تا تست آن آسان تر شود و سپس اهم را روی کیلو اهم قرار میدهیم و تست مقاومت را انجام می دهیم  و در خروجی سه کلاف میبایست مقاومت شان در یک رنج قرار داشته باشد که در موتور داخل فیلم ۱۰٫۸کیلو اهم است.

همچنین هر سه پیچ تخته کلم را به بدنه نیز متصل کرده و مقاومتی نباید نشان داده شود.

 وقتی که در اهم متر مقاومتی نمایش داده نمی شود عبارت OL  روی نمایشگر نمایش داده می شود و نشان میدهد که سیم پیچ و بدنه به هم اتصال ندارند.

این ویدیو برگرفته از آموزش عملی عیب یابی در برق صنعتی می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر روی تصویر زیر کلیک کنید.

ادامه‌ی پست

VRF با منبع آب | مجتمع فنی مدیران برق ایران

VRF منبع آبی گزینه‌ای برای اجتناب از قرار گرفتن تجهیزات در معرض دماهای سرد بیرون است. در این سیستم، کندانسینگ یونیت‌ها با یک لوپ آب‌کار می‌کنند و همراه با یک کویل آب به مبرد در سمت آب می‌توانند تماماً داخل ساختمان جای‌گیرند. منبع گرما و سینک حلقه آب می‌تواند یک بویلر و کولر سیال، یک مبدل حرارتی زمینی یا هر حلقه سیال در ساختمان که بتواند گرما را تقسیم کند باشد. این روش بعضی چالش‌های طراحی و مسائل نگهداری مربوط به دستگاه‌های بیرونی در سیستم‌های VRF منبع هوا در اقلیم‌های سرد را از بین می‌برد.

حلقه آب و سینک/منبع گرما هزینه‌های اولیه را افزایش می‌دهد، اما هزینه‌های انرژی و نگهداری را در اقلیم‌های سرد کم می‌کند. افزودن یک مبدل حرارتی زمینی با جایگزینی تجهیزات کولر و بویلر با افزایش متوسط در انرژی پمپ کردن اجازه صرفه‌جویی‌های بیشتر را می‌دهد.

برای درک بهتر نتایج احتمالی انتخاب روش منبع آبی، ما دو سیستم VRF منبع زمینی را در شمال میدوست کنترل و ارزیابی کردیم. یک نمونه، ساختمان اداری چند واحدی سه‌طبقه با مساحت ۷۰۰۰۰ فوت مربع (۶۵۰۰ مترمربع) در مادیسون ویسکانسین با ۷ مستأجر بود. مالک/سازنده ساختمان تجربه VRF منبع هوایی در این اقلیم را داشت و منبع آبی را برای کاهش الزامات نگهداری و کنترل و بهبود عملکرد انرژی در این پروژه انتخاب کرد.

ساختمان دیگر در مینه پلیس یک بخش ۵۵۰۰ فوت مربعی (۵۱۰ مترمربعی) از یک اداره متصل به یک ساختمان خدماتی بود. مالک ساختمان در کار زمین‌گرمایی بود و می‌خواست روش VRF منبع زمینی جدید را تست کند.

ادامه‌ی پست

علت تشکیل و روش برطرف کردن برفک یخچال | مجتمع فنی مدیران برق ایران

برفک چیست و چگونه تشکیل می شود؟

برای توضیح برفک ابتدا باید بگوییم هنگامی که هوای گرم و مرطوب که در آن ذرات آب موجود است با یک سطح سرد و خنک برخورد کنند، ذرات آب موجود در هوا که به دلیل درجه حرارت بالایشان به حالت گاز هستند هنگام تماس با سطح سرد درجه حرارتشان پایین آمده و از حالت گازی شکل به حالت مایع در می آیند و به صورت قطرات آب روی آن سطح ظاهر می شوند. مانند وقتی که دمای هوای بیرون سرد است و روی شیشه اتاق و یا شیشه اتومبیل بخار شکل می گیرد.

تشکیل قطرات آب

کارشناسان تعمیرات یخچال بیان می کنند که در یخچال ها نیز اگر هوای مرطوب و گرم وارد محفظه یخچال شود به دلیل پایین بودن دمای اواپراتور، با ورود هوا به جایخی، رطوبت هوا میعان شده و به صورت قطرات آب در می آید اما از آنجا که دمای هوای اواپراتور زیر صفر درجه است این قطرات فورا به حالت جامد در می آیند.

بنابراین برفک ذرات آب موجود در هواست که به دلیل ورود به اواپراتور از حالت گازی شکل به حالت جامد درآمده اند.

برفک چه مشکلی برای یخچال ایجاد می کند؟

در بخش آشنایی با یخچال و نحوه کار آن توضیح دادیم که جایخی محلی است که در آن گاز مبرد که داخل لوله های اواپراتور جریان دارد گرمای مواد غذایی موجود در یخچال را جذب کرده و به حالت گاز در می آید. اگر سطح لوله ها توسط برفک پوشیده شود به عنوان عایق عمل می کنند و باعث می شوند انتقال حرارت در این محل مختل شود، لذا دمای یخچال به سطح مطلوب پایین نمی آید و مواد غذایی به اندازه مورد نیاز خنک نمی شوند و در نتیجه کارآیی یخچال کاهش می یابد. بنابراین اگر در یخچال خود برفک مشاهده کنید باید سریعا آن را از بین ببرید چرا که به مرور زمان ضخیم تر می شود و باعث کاهش بیشتر بازدهی یخچال می شود و ممکن است نیازمند تعمیرات یخچال شوید.

از معایب دیگر شکل گیری آن، این است که به دلیل سرد نشدن یخچال تا دمای مورد نظر ترموستات عمل اتومات را انجام نمی دهد و کمپرسور مدام در حال کارکردن است و این مساله علاوه بر اینکه موجب خرابی ترموستات  و احتیاج به تعمیرات یخچال می شود باعث افزایش مصرف انرژی و بالارفتن هزینه برق یخچال می شود.

روش های مختلف از بین بردن برفک

یخچال ها برای از بین بردن برفک های ایجاد شده دارای سیستم های مختلفی هستند که در زیر آن ها را توضیح می دهیم:

الف) دیفراست دستی:

در این روش باید یخچال خود را به صورت دوره ای (حداقل ۳ ماه و حداکثر ۶ ماه) برفک زدایی کنید. برای آب کردن آن، ابتدا درجه ترموستات را روی حالت خاموش گذاشته و دوشاخه یخچال را از پریز بکشید. (قطع برق یخچال برای جلوگیری از برق گرفتگی به دلیل آب شدن برفک ها می باشد.) سپس درب یخچال را به مدت دو تا سه ساعت باز بگذارید. متخصصان تعمیرات یخچال توصیه می کنند برای اینکه مدت نگهداری مواد غذایی بیرون یخچال خیلی زیاد نباشد تا زمانی که یخ های موجود در یخچال نرم می شوند دست نگه دارید و سپس مواد غذایی را از یخچال خارج کنید.
تکنسین های تعمیرات یخچال هشدار می دهند که برای این کار هیچ گاه از وسایل نوک تیز یا وسایلی مانند قاشق، چاقو یا کف گیر استفاده نکنید چون باعث آسیب دیدن لوله های اواپراتور می شود. ولی می توانید از پنکه یا سشوار برای تسریع ذوب کردن برفک ها استفاده کنید. همچنین می توانید یک ظرف آب داغ داخل یخچال قرار دهید تا سرعت آب شدن برفک بیشتر شود.

مزیت این یخچال ها این است که نسبت به یخچال های نوفراست قیمت پایین تری دارند.

ب) دیفراست اتوماتیک:

به گفته کارشناسان تعمیرات یخچال در اینگونه یخچال ها لازم نیست هنگام ذوب کردن برفک ها یخچال را از پریز کشیده و مواد غذایی را از آن خارج کنیم. بلکه با زدن دکمه دیفراست یخچال به طور اتوماتیک خاموش شده و آبی که در اثر ذوب برفک ها ایجاد می شود از طریق لوله ای به ظرف تبخیر که در بالای کمپرسور تعبیه شده وارد می شود و به توسط حرارت موتور تبخیر می گردد. همچنین باعث خنک شدن موتور می شود. در پایان برفک زدایی دکمه دیفراست به حالت اول خود برمی گردد.
مزیت یخچال های دیفراست اتوماتیک این است که نسبت به یخچال های نوفراست قیمت کمتری دارند و زحمت آب کردن برفک آن مانند دیفراست دستی نیست.

الف) برفک زدایی نو فراست                                                              پ) نوفراست:

در یخچال هایی که مجهز به سیستم نوفراست هستند از یک تایمر، ترمودیسک و المنت حرارتی استفاده می شود. بنا به اضهار کارشناسان تعمیرات یخچال سیستم نوفراست به این شکل است که با توجه به تعداد باز و بسته شدن درب یخچال و یا بر اساس مدت زمان تنظیم شده به طور اتوماتیک یخچال را در بازه های زمانی متناوب خاموش می کند (مثلا دو ساعت در هر شبانه روز) و با استفاده از المنت حرارتی برفک های ایجاد شده را آب می کند و آب را مانند سیستم دیفراست اتوماتیک به ظرف تبخیر منتقل می کند.
در یخچال های نوفراست یک فن داخل یخچال و پشت محل نگهداری مواد غذایی تعبیه می شود که هوا را داخل محفظه یخچال به جریان درآید که عمل انتقال حرارت به صورت بهینه انجام شود.

مزیت این یخچال ها این است که دیگر نباید نگران برفک یخچال خود باشید چون این برفک ها به صورت منظم از بین می روند ولی اولا قیمت این یخچال ها بالاست و همچنین بعضی یخچال هایی که به اسم نوفراست در بازار به مشتری عرضه می شود نوفراست نیستند و کارآیی تجهیزات آن پایین است و برفک می زنند.

علت های شکل گیری برفک و چگونگی برطرف کردن آن

در قسمت راهنمای تعمیر و عیب یابی یخچال/ بخش چهارم به عیب یابی و نحوه تعمیر برفک ها پرداختیم.

در یخچال های نوفراست عوامل زیر می تواند موجب برفک زدن یخچال شود:

– خراب بودن تایمر:

چون سیستم برفک زدایی در یخچال نوفراست بر اساس زمان است اگر تایمر برفک زدایی از کار بیفتد سیستم به مشکل برمی خورد و یخچال برفک می زند. در این موارد به مشاوران تعمیرات یخچال ایران سرویس تماس بگیرید.

– خراب بودن ترمودیسک:

ترمودیسک در واقع ترموستاتی است که داخل اواپراتور نصب می گردد و بر عکس ترموستات اگر سرمای اواپراتور بیش از حد زیاد شود (پنج درجه زیر صفر) مدار المنت را وصل میکند و کمپرسور را برای مدت ۱۰ الی ۳۵ دقیقه با توجه به تنظیمات یخچال خاموش می کند تا عملیات برفک زدایی صورت گیرد. این ترموستات ها در ابتدا به صورت دایره ای ساخته می شد به همین دلیل به ترمودیسک معروف شدند.

– خراب بودن ترموفیوز:

ترموفیوزها هم دماسنج هایی هستند که میزان حرارت ایجاد شده توسط المنت را اندازه می گیرند و در حالتی که این دما بیش از حد افزایش یابد المنت را از مدار خارج می کنند. اگر دمای المنت بیش از حد بالا رود می تواند باعث بروز آتش سوزی گردد. در صورت احساس خطر سریعا آن را با متخصصان تعمیرات یخچال ایران سرویس در میان بگذارید.

– خراب بودن المنت:

المنت (هیتر) اصلی ترین قطعه سیستم نوفراست است که با ایجاد گرما باعث آب شدن برفک ها می شود. و در صورت خرابی برفک در جایخی روی هم انباشته می شود.

فن داخل اواپراتور:

– خرابی فن:

همانطور که گفتیم در یخچال های نوفراست از یک فن برای انتقال حرارت داخل یخچال استفاده می شود و در صورت از کار افتادن فن، یخچال شما برفک می زند.
– یکی از عمده ترین دلایل افزایش حجم برفک در یخچال باز بودن بیش از حد درب یخچال و یا نشتی هوا از طریق درب یخچال است که لازم است این مساله را چند وقت یکبار بررسی کنید و اگر نقصی در لاستیک یخچال وجود دارد آن را برطرف کنید. همچنین به کودکان خود آموزش دهید از بی جهت باز نگه داشتن درب یخچال خود داری کنند.

در این نوشته به چگونگی تشکیل برفک و روش های شکل گیری و تعمیر آن پرداختیم. اگر یخچال شما در این زمینه آن دچار مشکل شد و نیازمند تعمیرات یخچال شدید آن را با متخصصان و کارشناسان تعمیرات یخچال ایران سرویس در میان بگذارید.

ادامه‌ی پست

کتاب راهنمای متلب برای کاربران مبتدی و حرفه ای (en) – هانت

کتاب راهنمای متلب برای کاربران مبتدی و حرفه ای

تاکنون بیش از ۲ هزار جلد کتاب تخصصی به صورت رسمی برای نرم افزار محاسباتی و مهندسی متلب تنها به زبان انگلیسی چاپ شده است!، این حجم از کتاب به معنای قدرت بی نظیر نرم افزار متلب در رشته های مهندسی جهت تحلیل و بررسی وقایع می باشد.

 

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش سیمولینک متلب ( جامع ترین آموزش شبیه سازی در نرم افزار متلب) دیدن نمایید.

آموزش سیمولینک متلب

 

کتاب راهنمای متلب برای کاربران مبتدی و حرفه ای (A Guide to MATLAB: For Beginners and Experienced Users) یکی از این دست کتاب ها منتشر شده می باشد که در وب سایت رسمی شرکت متلب نیز توصیه شده است به همین دلیل می توانید از آن با خیالی آسوده استفاده نمایید.

این کتاب محصول همکاری ۶ نفر متخصص در حوزه متلب و با مدیریت آقای Brian R. Hunt نگارش شده و با داشتن ۳۲۹ صفحه سعی کرده به مواردی همچون؛ اصول و پایه متلب، کار با متلب، جبر و ریاضی، مباحث گرافیکی، برنامه نویسی، کار با M فایل ها، سیمولینک، GUI، برنامک ها و عیب یابی در متلب بپردازد.

کتاب راهنمای Matlab برای کاربران مبتدی و حرفه ای کاملا به زبان انگلیسی می باشد و قیمت آن در وب سایت Amazon در حدود ۶۵ دلار قید شده است.

در ادامه می توانید آخرین ویرایش (نسخه دوم) کتاب A Guide to MATLAB: For Beginners and Experienced Users را دانلود نمایید.

 

 

 

1415866183_Internet_Download_Manager     دانلود مستقیم کتاب راهنمای متلب برای کاربران مبتدی و حرفه ای (en) | با حجم ۳ مگابایت

1415866190_698841-icon-114-lock-128     پسورد : www.poweren.ir

 

راستی! برای دريافت مطالب جديد در کانال تلگرام PowerEn عضو شويد.

تلگرام

 

کتاب راهنمای متلب برای کاربران مبتدی و حرفه ای (en) – هانت

۵ (۱۰۰%) ۱ vote

 

ادامه‌ی پست

مدیران برق ایران سردخانه | مجتمع فنی مدیران برق ایران

مدیران برق ایران سردخانه مغز و مرکز فرماندهی سردخانه شما است. بررسی وضعیت کاری تجهیزات، کنترل شرایط دمایی اتاق، تعیین زمان دیفراست (برفک زدایی) حفاظت تجهیزات، و ایجاد ثبات در سردخانه به‌عهده مدیران برق ایران سردخانه است. مدارمدیران برق ایران سردخانه طوری طراحی می‌شود که بازه دمایی حداقل بوده و مواد سالم و با کیفیت باقی بمانند.

مشخصات ساخت مدیران برق ایران سردخانه

– استفاده کلید حرارتی و کنتاکتور به‌جای بی متال با برند اشنایدر یا هیمل با انتخاب مشتری

– مجهز به کلید حرارتی و کنتاکتور مجزا برای کمپرسور و فن اواپراتور و فن کندانسور و کنتاکتور هیتر دیفراست اواپراتور

– دارای ۹ چراغ سیگنال شامل کنترل فاز، فشار بالا، فشار پایین، ترمیستور، فشار روغن، فشار گاز، اوورلود فن کندانسور، اورلود فن اواپراتور و اورلود کمپرسور

– دارای تایمر دیفراست آنالوگ برند تبن آلمان

– مجهز به ترموستات دیجیتال ساموان کره جنوبی دارای نمایشگر دما

– دارای ترمینال‌های نول و ارت جداگانه برای هر مصرف کننده

– نصب PLC درصورت درخواست مشتری(با نصب PLC روی مدیران برق ایران می‌توان اطلاعات وضعیت سردخانه را در تمام روز می‌توان مشاهده نمود و بیشتر جایی کاربرد دارد که سردخانه محل نگهداری مواد گران مانند مواد دارویی باشد.)

– نصب سیمکارت برای کنترل راه دور و اطلاع از وضعیت سردخانه از راه دور

– نصب نمایشگر آمپراژ و ولتاژ برای مدیران برق ایران های بزرگ

– دارای فیوز روشنایی سالن مجزا

– مجهز به فیوز هیتر روغن مجزا

– مجهز به شاستی استارت جهت کنترل گرم کن روغن

– نصب کلید قطع و کنترل دما داخل سالن، جایی که فاصله مدیران برق ایران با سردخانه زیاد باشد.

– نصب تاخیر فن اواپراتور درصورت خواست مشتری

– تجهیز کنترل pump down درصورت نیاز سردخانه دار

ادامه‌ی پست

جزوه کنترل دیجیتال – بهمن قربانی

جزوه کنترل دیجیتال - بهمن قربانی

برخلاف تصور عده ای از مهندسین کنترل و روش های کنترلی نوین امروزی از تاریخچه قدیمی برخوردار هستند و دلیل عدم استفاده از آنها به محدودیت های فنی برمی گردد که سبب شده امکان استفاده از روش هایی با کیفیت بالا در حوزه کنترلی مقدور نباشد.

سیستم های کنترلی نه تنها در برق بلکه در تمام رشته های مهندسی باعث ایجاد تغییرات بنیادی و البته انعطاف پذیری شدند که نمونه آن را در هیچ دوره ای از علوم مهندسی نمی تواند دید.

کنترل دیجیتال تنها به رشته برق محدود نمی شود و می توانید رد پای آن را در تمام رشته های دیگر به وضوح ببینید، به دلیل اهمیت این موضوع برای شما جزوه کنترل دیجیتال دکتر بهمن قربانی را تهیه کرده ایم که می تواند در یادگیری این واحد درسی به شما کمک نماید.

کنترل دیجیتال چیست؟

کنترل دیجیتال شاخه‌ای از علم کنترل است که از کامپیوترهای دیجیتال بهره می‌گیرد. از آنجایی که داده‌های مورد استفاده در کامپیوترهای دیجیتال گسسته می‌باشند، در کنترل دیجیتال به جای تبدیل لاپلاس از تبدیل زد استفاده می‌شود.

عمده مبحث مطرح شده در جزوه دکتر بهمن قربانی کنترل تطبیقی می باشد که نویسنده آن سعی کرده به نحوه مطلوبی آن را آموزش دهد.

سیستم تطبیقی چیست؟

سیستمی است كه اطلاعات پیوسته‌ای در مورد وضعیت حالتهای فعلی فرآیند به منظور شناسایی فرآیند، تولید می‌كند. سپس عملكرد سیستم فعلی با وضعیت مطلوب یا بهینه مقایسه شده و بر اساس آن تصمیم‌گیری به منظور تطبیق سیستم صورت می‌گیرد. در نهایت به منظور رسیدن به وضعیت مطلوب، تصحیح مناسب در سیستم اعمال می‌شود. بنابراین سه عمل شناسایی، تصمیم‌گیری و تصحیح در یك سیستم تطبیقی وجود خواهد داشت.

جزوه کنترل دیجیتال در ۵۰ صفحه و در دانشگاه علم و صنعت نگارش شده است.

 

 

 

 

     دانلود مستقیم جزوه کنترل دیجیتال – بهمن قربانی | با حجم ۱ مگابایت

     پسورد : www.poweren.ir

 

راستی! برای دريافت مطالب جديد در کانال تلگرام PowerEn عضو شويد.

تلگرام

 

جزوه کنترل دیجیتال – بهمن قربانی

۵ (۱۰۰%) ۱ vote

ادامه‌ی پست

کلید حرارتی | مجتمع فنی مدیران برق ایران

کلید‌های حرارتی تجهیزات حفاظتی تشکیل شده از فیوز مینیاتوری و بیمتال هستند که با این قطعه می‌توانیم موتور را در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار به صورت همزمان حفاظت کنیم. کلید‌های حرارتی در صورت به وجود آمدن اتصال کوتاه یا اضافه بار الکترو موتور را از منبع قطع می‌کند.
کلید‌های حرارتی یا به عبارت دیگر کلید‌های محافظ موتور که در اصطلاح تخصصی به کلید‌های MPCB نیز معروف هستند، از جمله کلید‌هایی هستند که قابل قطع زیر بار هستند و برای روشن و خاموش کردن الکترو موتور‌های سه فاز مورد استفاده قرار میگیرد.

کلید حرارتی چه تفاوتی با بی متال دارد؟
عملکرد کلید‌های حرارتی تقربیا شبیه بی متال است و کارش حفاظت در برابر اختلات جریان است مانند بی متال، اما یک سری تفاوت‌هایی بین بی متال وکلید حرارتی است که موجب شده کلید‌های حرارتی بهتر از بی متال‌ها باشند و ضریب امنیت آن بیشتر از بی متال باشد.

۱- بی متال مدار فرمان را قطع میکند (از طریق پیج‌های ۹۵ – ۹۶)، ولی کلید حرارتی مستقیماً سه فاز مدار قدرت را قطع می‌کند و باعث قطع شدن موتور می‌شود.

۲- کلید حرارتی هم از جریان حراتی محافظت می‌کند و هم از جریان مغناطیسی در صورتی که بی متال فقط از جریان حرارتی محافظت می‌کند.

جریان مغناطیسی و جریان حرارتی چیست و چه تفاوت با هم دارند؟

به بیان ساده وقتی یک الکترو موتور در اثر تحمل بار اضافه جریانش بالا میرود موتور داغ می‌کند که به این اتفاق می‌گویند بالا رفتن جریان حرارتی و وقتی الکترو موتور در اثر اتصال کوتاه بین دو فاز یا اتصال بدنه و فاز و یا فاز و نول و هر کدام از این موارد داغ کند می‌گویند جریان مغناطیسی بالا رفته است.

ادامه‌ی پست